Οι μπαταρίες Λιθίου (Li-po ή Li-ion) πρέπει:

  • Να φορτίζονται το πολύ μια μέρα πριν την πτήση.
  • Να διατηρούνται μακροχρόνια αποθηκευμένες με 50% φόρτιση (ή 3.8 V/cell), άρα αν άδειασε την φορτίζουμε στο 50%, αν δεν χρησιμοποιήθηκε την αδειάζουμε στο 50%
  • Να μην φορτίζονται ζεστές.
  • Να μην αδειάζουν τελείως (να μην γίνεται deep depletion δηλαδή να μην πέφτει η τάση ανά κελί κάτω από τα 3 Volt. Αυτό δεν μπορεί να γίνει σε έξυπνες μπαταρίες με κύκλωμα όπως π.χ. της DJI, γιατί το κύκλωμα το αποτρέπει)
  • Να μην ζεσταίνονται πουθενά(ήλιος, ζεστό αυτοκίνητο, καλοριφέρ)
  • Να μην παγώνουν σε αρνητικές θερμοκρασίες.
  • Να χρησιμοποιηθούν “ήπια” (αν αυτό είναι δυνατό) τις πρώτες 5 φορές. Να μην “ζοριστούν” στο ρεύμα που θα δώσουν και να μην κατέβουν πολύ χαμηλά, αν μπορούμε ας τις πάμε μέχρι το 50%

Και τα προφανή:

  • Να μην τρυπιούνται (η επαφή με τον αέρα προκαλεί ΠΟΛΥ υψηλές θερμοκρασίες και καπνό, με ολική καταστροφή)
  • Να μην βραχυκυκλώνουν.
  • Να μην αλλάζει στο σχήμα τους από πίεση, χτύπημα ή πτώση.
  • Να μην φορτίζονται με ρυθμό ανώτερο από αυτόν που επιτρέπει ο κατασκευαστής τους (συνήθως είναι ασφαλές να φορτίζονται στο 1C, αλλά όσο λιγότερο ρεύμα/αργότερα, τόσο καλύτερα)
  • Αν δεν έχουν δικό τους κύκλωμα, να φορτίζονται με balancer.

Περισσότερες λεπτομέρειες:

Άδεια (0%), αλλά χρήσιμη θεωρείται η lipo που έχει τουλάχιστον 3 Volt/κελί (άρα 9 V για το phantom 3.)
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να δώσει κι άλλη ενέργεια μέχρι φτάσει στα 0V, αλλά ότι αν το κάνει θα καταστραφεί.
Κάτω από 3 Volt η μπαταρία μπορεί να αχρηστευτεί και να μην ξαναγεμίζει (o ηλεκτρολύτης της μετατρέπεται σε άχρηστο άλας).
Το κύκλωμα στην μπαταρία του phantom απαγορεύει να συμβεί αυτό (αλλά οι απλές μπαταρίες που χρησιμοποιούμε στα μεγάλα hexacopter & octocopter δεν έχουν τέτοιο κύκλωμα).
Γεμάτη η μπαταρία (100%) είναι στα 4.2 Volt / κελί
Σχεδόν δεν υπάρχει Memory effect στις μπαταρίες λιθίου (όπως υπάρχει στις NiCd). 

 

Photo credit: Lenz Grimmer / CC BY-NC-SA